مجموعه به کالا شما را به خرید بهترین محصولات عسل و شکر سرخ دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 + 4 =

توزیع عمده شیره شکر سرخ در سراسرکشور

آنچه در این مقاله می خوانید...

آشنایی با روش های تولید شیره شکر سرخقیمت شیره شکر سرخ در بازار

 توزیع عمده شیره شکر سرخ در سراسر کشور صورت می گیرد. ما به سبب اهمیت این موضوع در این مطلب به توضیح چگونگی تولیدشکر سرخ و قیمت شیره می پردازیم. 

توزیع عمده شیره شکر سرخ در سراسرکشور

آشنایی با روش های تولید شیره شکر سرخ

آشنایی با روش های تولید شیره شکر سرخآشنایی با روش های تولید شیره شکر سرخ موضوع ایست که در این بخش به آن می پردازیم.

طبق  مصاحبه‌هایی که با افرادی که در این کار هستند صورت گرفته افراد بر این باورند که نیها پس از کنده شدن باید در دستگاه آبگیری قرار گیرند و بعد از آبگیری آب نیشکر به مدت ۲ تا ۴ ساعت باید جوشانده شود. در طول مدت جوشیدن،  مایه نیشکر را نیز  باید مدام هم زده و تفاله ها را از دیگ خارج کرد.

پس از این مراحل یک نوع شکر به نام شکر قهوه ای یا همان سرخ به دست می آید.  محصولات فرآوری شده نیشکر شکر سرخ است که این شکر در کارگاه های سنتی فرآوری می‌شود و علاوه بر شکر، دوشاب نیز از آن گرفته می شود.

ساقه های نیشکر برای فراوری به شکر سرخ به کارگاه های استخراج شکر سرخ انتقال داده می شوند.  بسیاری از افراد عقیده دارند که تقریباً از هر ۴۰۰ کیلو نی ای که به کارگاه استخراج آورده می شود ۲۰۰ کیلو آب نیشکر آبگیری می شود. 

در استان‌هایی مانند استان های شمالی که زمینهایش به دلیل بالا بودن سطح آب برای کشت نیشکر مناسب هستند این کار رونق بسیار بالایی دارد. 

روستاییان استان های شمالی علاوه بر تولید محصولات کشاورزی به خصوص مرکبات و برنج مدت بسیار زیادی یعنی در حدود نیم قرن است که به کشت نیشکر روی آورده اند‌. 

کشت بوته نیشکر از بهار آغاز می شود و پس از دو ماه رشد و جوانه زنی چند قند در ساقه تشکیل می شود.  نیشکر به این صورت است که در جاهای پر آب سریع تر رشد می کند و در اواخر پاییز باید عصاره گیری آن انجام شود.

نیشکرها پس از برداشت شدن برگها از شاخه ها جدا می شوند و پس از قطع شدند برای عصاره گیری آماده هستند. 

قیمت شیره شکر سرخ در بازار

قیمت شیره شکر سرخ در بازار قیمت شیره شکر سرخ در بازار باعث شده که افراد نگرانی از بابت تهیه آن نداشته باشند. 

نیشکر بر خلاف شکر که دارای قند زیادی است و برای بیماران دیابتی ضرر دارد،  فاقد قند ساده است و به همین دلیل بیماران دیابتی می توانند آن را بدون هیچ نگرانی استفاده کنند.

نیشکر را خیلی از افراد از مازندران هم به عنوان سوغات می‌برند و در فصل زمستان با استقبال خوب گردشگران و مسافران این خوراکی ارزان قیمت می تواند منبع درآمد خوبی  برای کشاورزان منطقه شمال به وجود بیاورد. 

ضیا الدین احسانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه به کالا شما را به خرید بهترین محصولات عسل و شکر سرخ دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • 11 − 5 =
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس بگیرید